20 Mayıs 2011 Cuma

New York Tasarım Haftası Notları

Posted by B.


İki senedir söylenip duruyorum: “Bu New York tasarım haftası neden bizim okulun finaller haftasına denk geliyor?” diye.. İki arada bir derede ders çalışmaktan kızarmış gözlerime halsizliğimi kamufle edecek bir makyaj yapıp atıyorum kendimi Javits Center’daki ICFF (International Contemporary Furniture Fair) için yollara. Milano’daki mobilya fuarı kadar gösterişli olmasa da sanırım haftanın en önemli olayı bu. Onun dışında şehir genelinde bütün tasarım, mobilya mağazaları ve tasarımcıların özel partileri dönüp dolanıyor... Bense zavallı halimle anca bu hafta için iki saatimi ayırıp ICFF peşine düştüm; işte karşınızda ‘bence’ günün en çarpıcı, en garip ve acıklı tasarımları…

    
Bu küvet dıştan pek şık da... İçindeyken kuyuda duş alma hissi veriyor... Resimden pek belli olmasa da içine oturan kişinin dışardan sadece kafasının ucu görünüyor...




















Bir kaç kişisel izlenim ve yorum da eklemezsem duramam...







Kuşlar da modernism akımına kapılınca...
Mr. Gonzales tasarımıyla poz verdi!




 
Bayıldığım Molo standı


Tom Dixon'ın fosforlu renklerine ve sarı metalik lambalarına hayran kaldım


Philip Starck yine tasarımı dalgaya almış


Retro'nun dönüşü


Ah bu kızcağıza çok üzüldüm. Hem dev gibi yer kiralamış hem de kimse güzeller güzeli (!) tabureleri ile ilgilenmiyordu. Acıdım gidip tabureleri hakkında sorular sordum!


"Boncukçudan boncuk al, yapıver" lambasını bu bayan 4000$ dolara almaya karar verdi... Ben daha fazla dayanamayıp oradan uzaklaşmak zorunda kaldım!


Mukavva-robot hanım ve zürafası




Bayanlara spor, erkeklere ev işi


Para kumbarası... Doldurmaya ömür yetmez


Çiplerden koltuk


Kot pantolon ceplerinden yamalı halı



Piyano çekiçlerinden ve bulunmuş objelerden sandalyeler..

Kapanışı bizim okuldan yakın arkadaşlarımın tasarladığı Metropolis dergisi standıyla yapıyorum, bana kalırsa az bütçeyle harikalar yarattılar!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder