28 Mayıs 2011 Cumartesi

Gerçekten uğraşmadan iş hayatında nasıl başarılı olunur?



Kitapçıda bu kitaba rastlasanız alır mısınız bilmiyorum ama Broadway karakteri J. Pierrepont Finch onun sayesinde zavallı bir cam siliciyken dev bir şirketin minik müdürlerinden biri haline geliyor. Bu kitapta her şey madde madde açıklanmış, tek yapmanız gereken her şeye kelimesi kelimesine uymak, uyanık olup fırsat yaratmak... How to Succeed in Business Without Really Trying uzun zamandır aklımda olup gitmeyi ertelediğim bir şovdu. Harry Potter’dan aşina olduğumuz o tanıdık yüz Daniel Radcliffe ve eskilerin iyilerinden John Larroquette’in başrol oynadıkları 1960ların renkli iş dünyasını anlatan bir oyun bu. Mad Men kıvamında hafiften! 



Utanmadan her fırsatta dile getirip insanları baymaktan çekinmediğim Harry Potter hayranlığım Daniel’in filmdeki karakteriyle sınırlıydı ta ki bu çocuğun Broadway performansını görene kadar. Belli ki Harry karakterinin dışında da yeteneğini bizlere kanıtlamak istiyor, oyun boyunca şarkılar söylüyor, koşturuyor, danslar ediyor bizim minik Daniel. Minik, hem de mini minnacık boyu ama çok sempatik bir çocukmuş! 


Oyun gerçekten çok başarılı: sahnenin tasarımı, kostümler, oyuncular, müzikler... Her şey dörtdörtlüktü, beklediğimden fazlasını aldım diyebilirim.

 
 

Önceki postlarımızda söylediğimiz gibi “Gerçekten çok yorulmadan Broadway ünlülerinden nasıl imza alınır?” el kitabını yazmış bulunuyoruz. Oyun çıkısında aynı taktiklerden şaşmadan sinsice en ön sıraya yerleşip oyuncuları beklemeye koyulduk. Etrafım 15-24 yaş arası kız grupları ile doluverdi anında, nasıl bir heyecanın içine düşmüşsem tuhaf gözükmemek için bende sabırsızca kıpraşmaya başladım. Daniel çıktığında nasıl bir itiş kakış başladıysa kendimi biraz daha ilerde çocukcağızın dibinde buluverdim. Bizimki pek efendi, kibarca imza dağıttı, gülücükler saçtı. Sonra da ufak adımlarıyla olay mahallinden yavaşça uzaklaştı.





Gelelim bu günün sabahına.. Benim bu Harry Potter bağımlılığıma acayip iyi gelecek bir başka atraksiyon daha var şu sıralar şehirde. Discovery Times Square Exposition’da filmin sergisi başladı. Daha önce aynı sergi salonunda Titanic, Da Vinci İcatları ve Tutankhamun sergilerini gezmiştim. Her seferinde çok ilgi çekici parçalar getirmişlerdi. Bu sefer ise Harry Potter filmlerinin setlerinden seçilmiş kostümleri sergiliyorlar. E tabi her kostümün ince detaylarıyla saatler harcarken benim de ağzımın suyu aktı. Yasak da olsa dayanamadım resim bile çektim çaktırmadan! İşte size içeriden bir kaç resim karesi...

Weasley'lerin uçan Ford Anglia'sı  
Harry ve Ron'un okul uniformaları,
üç büyücü turnuvası yumurtası 

Harry'nin Quidditch uniforması 
Hagrid'in kostümü
Azkaban tutsaklarının uniformaları
Profesor Dolores Umbridge 'in odası
Gryffindor yatakhanesi

Harry'nin asası ve gözlüğü, çapulcu haritası

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder