7 Mayıs 2011 Cumartesi

I’m a romantic schizophrenic.

posted by Y.


Dün Metropolitan Müzesi’ndeki ‘Alexander McQueen: Savage Beauty’ sergisine gittim. Ve ayrılmak istemedim. Daha önce gördüğüm hiçbir kostüm sergisine benzemiyordu, hatta buna kostüm sergisi kategorisine sokarsam çok ayıp etmiş de olabilirim.  Bir yandan neyle karşılaşacağım heycanı, bir yandan da hala ölmüş olmasının ne kadar saçma olduğu düşüncesiyle müzeye girdim. Gördüklerim, şaşkınlığımı ve McQueen’e olan hayranlığımı birkez daha arttırdı.

Girişte altın harflerle yazan “I’m a romantic schizophrenic.” sözü hem tüm sergiyi, hem de McQueen’in karmaşık dünyasını daha güzel anlatamazdı. İçerde yürürken sanki McQueen yine enteresan bir defile yapmış, ve siz de o defilenin bir parçasıymışsınız gibi hissediyorsunuz. Gotik bir masalda gibisiniz biraz da.








Modaya merakınız yoksa bile ilginizi çekeceğine eminim. Çünkü görecekleriniz sadece elbiseler, aksesuarlar, değişik kafalı menkenlerden ibaret değil; aklı bizden çok farklı çalışan, eşine zor rastlanır bir tasarımcının sanat eserleri sergilenenler. Eğer yolunuz New York’a düşerse Metropolitan Museum of Arts'da 31 Temmuz’a kadar sürecek olan bu sergiyi kaçırmayın. Hediye dükkanında satılan minik ‘Armadillo’ ayakkabıyı ve sergiyi anlatan kitabı da almayı unutmayın.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder