15 Mayıs 2012 Salı

New York'ta çok garip heykeller!

Yaz gelince New York'ta çeşitli noktalarda heykeller biter! Geçen sene Madison Square Park'da dev bir genç kız heykeli 'Echo' vardı. Park Avenue üzerinde ise dev gül heykelleri, Kaws bebeği ve devasa bir ayıcık.. Geçen senenin konusu dev heykeller olmuş tesadüfen..

Jaume Plensa, 'Echo' (Madison Square Park)http://byeography.blogspot.com/2011/05/heykelcik-echo.html

Will Ryman, 'The Roses' (Park Avenue Midtown)
Kaws (The Standard Hotel)http://byeography.blogspot.com/2011/08/kaws-koleksiyon-oyuncak-bu-sefer-dev.html
Urs Fishcher, Giant Yellow Teddy Bear
Şimdilerde Park Avenue üzerinde Rafael Barrios'un garip formlarda tek renk, dev değil ama büyükce heykelleri duruyor. İlk defa bunların bilgisayar görsellerini internette görmüştüm de ne kadar dandik bir şey diye düşünmüştüm. Daha sonra parka yerleştirililce tekrar internet resimlerine baktım yine gerçek oldukları konusunda ikna olamadım. Geçen hafta gidip görme firsatım oldu; inananmadım!!! Kesinlikle insanın algısıyla alay ediyorlar! Tuhaf bir boyutu var bu heykellerin. Çelikten yapılan formların derinliği yok denecek kadar az, akrilik boyanan bölümlerde rengin farklı tonları insanın çelik panelleri üç boyutlu kutular gibi algılamasına neden oluyor!


Yan görünüş


 Ön ve arka görünüm




Madison Square Park'ın bu yaz ki konuğu ise Charles Long. Heykellerin ismi ise 'Pet Sounds'. Kargacık burgacık şekiller parkın bir kısmında konumlanmış. Sanatçı sizin heykellerle iletişime geçmenizi bekliyor. Ona dokunup okşadığınızda köpeğinizin veya kedinizin mırıltısını andıran sesler çıkarıyor bunlar. Garip....! Kimin aklına gelir ?!...






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder