14 Mayıs 2012 Pazartesi

West Village'daki pembe bina nereden çıktı?

Palazzo Chupi W11th Street üzerinde önünden bin kez geçmeme rağmen farkedemediğim bir binaydı. Taaa ki bir gün kafamı kaldırıp yukarıya bakmayı akıl edene kadar! Manhattan silüetinde kırmızının solup pembeye dönmeye başladığı bir renkte boyanmış bu bina. Dikkatli bakınca binanın diğerlerinden aslında ne kadar farklı olduğu ortaya çıkıyor. Klasik italyan mimarisinin Manhattan'ın modasına uymaya calışmış hali gibi geliyor bana bu bina. Bilmem siz ne hissedersiniz görünce ama benim gözümde buranın beni kendine bağlayan bir romantik havası var ...


Binayi Amerikan artist, film yapımcısı Julian Schnabel tasarlamış veeee son 3 katına kurulmuş. Bu sayede tiplex Penthouse dedikleri 'evciğe' sahip olmuş!!! Sanatçının tablolarını yaptığı stüdyosuda bu binadaymış. Schnabel'i ben hayranı olduğum Gramercy Park Hotel'den biliyorum, kendisi tasarlamış otelin tüm iç mekanlarını.. Sanatçının evinin fotoğraflarına bakılırsa az çok evini yansıtmış Gramercy Park Hotel'de denebilir... 
Önceki postlarımızda bu otelden biraz bahsetmiştik:


Esas soru şu; Neden binanın adı Palazzo Chupi? 
İsim Chupa Chups lollipoplarından geliyormuş, Schnabel karısına  'Chupi' (heralde 'lollipopum benim' gibi bir sey!) diye sesleniyormuş. 

Binanın lobisi



Julian Schnabel'in evinden kareler:












İşte size (Julian Schnabel'in tasarımı)  Gramercy Park Otel'den görüntüler:











Hiç yorum yok:

Yorum Gönder