16 Ağustos 2011 Salı

KAWS: Koleksiyon Oyuncak Bu Sefer Dev Olmuş

Belki fazla geç kalmışım ama bu bebeklerin adını daha yeni öğrendim: KAWS... Sokaklarda, mağazalarda, özel koleksiyoncuların vitrinlerinde çok gördüğümü hatırlıyorum bu adamcıkları. Nedense bugüne kadar araştırmayı düşünmedim isimlerini. Meğer ne kadar meşhur bir oyuncak koleksiyonuymuş bu. Geçenlerde New York'un hayranı olduğumuz The Standard Otel'inin önüne dikilmiş dev heykeli görünce araştırmacı gazeteci kişiliğim kabardı. 




Meğer Kaws 1974 doğumlu Brooklyn’li tasarımcı Brian Donnelly'nin 'nickname'iymiş. School of Visual Arts'da illüstrasyon eğitimi aldıktan sonra kısaca Disney'de çalışmış sonra kendi karakterlerini çizmeye başlamış.
Mickey Mouse KAWS
Pinokyo KAWS
New York sokaklarında her türlü garipliğe rastlamak çok normaldir. The Standard Otel de şu sıralarda Kaws ile işbirliği yapmış olsa gerek, kocaman bir Kaws heykelini otelin girişine dikivermişler. Passing Through isimli heykel sürekli yanından geçenlerin ilgili bakışlarına maruz kalıyor. Heykelin utanmışçasına yüzünü örtmesi de bu yüzden sanırım.







Otelin içindeki Standard Shop'ta benim dışardaki heykelden daha fazla ilgimi çeken aynı tasarımcının ilginç bir ürünü satılıyor. Bu bildiğimiz sıradan ampul gibi fakat içinde fosforlu XX harfleri parlıyor (tıpkı Kaws oyuncaklarının gözleri gibi). Üç ayrı rengi bir kutuda set olarak satıyorlar. 1000 adet sınırlı üretilmiş ampuller tasarım delisi New Yorklularca çoktan talan edilmiş olabilir!! Eğer bitmemişse geçerken bana da alıverin!











Hiç yorum yok:

Yorum Gönder