17 Ekim 2011 Pazartesi

'Yanımda olmadığın için..'


Gecenin bir yarısı iki yıldır uzakta olduğum odamı toplarken, tam 10 yıl öncesine ait bu altın kaplı Almanca ajandamı buldum. Eski ajandalarımı tutmak gibi bir huyum hep var evet, ama bu süper rüküş görünümlü olanının yeri bende bir ayrı...Nedeni ise şu ana kadar karşıma çıkan hiç bir şiirin, 30 Eylül 2001 tarihine denk gelen sayfada yer alan bu acıklı şiircik kadar beni etkilememiş olması..Tam unuttum derken yine karşıma çıktı, yine içimi burktu. 



Size önce şiirin orjinalini, sonra da paslanmış almancamla yaptığım çevirisini yazıyorum. 

'Weil Du nicht bei mir bist

Ganz leise streichelst Du,
über mein Gesicht,
berührst meine Wimpern,
faehrst an meiner Nase entlang
und landest weich an meinem Mund.

Vorsichtig mache ich die Augen 
auf
und merke,
dass ich nur geweint habe.'

Silke Görres 

'Yavaşça süzülüyorsun sen, 
yüzümün üzerinden.
Kirpiklerime dokunuyor, 
burnumu takip ediyor
ve hafifçe dudaklarıma konuyorsun.

Dikkatlice açıyorum gözlerimi
ve farkediyorum ki
ben sadece ağlamışım.'

Silke Görres 

Sanırım bu postla beraber aynı zamanda İstanbul'a kesin dönüş yaptığımı da duyurmanın tam zamanı. Hepimize hayırlı olsun..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder